[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
بانک ها و نمایه نامه ها::
فرم پیش نیاز ارسال مقاله::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه ها
DOAJ
GOOGLE SCHOLAR
..
:: دوره 30، شماره 4 - ( 6-1404 ) ::
جلد 30 شماره 4 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
دیدگاه دانشجویان پزشکی در خصوص راندهای بالینی: یک مطالعه کیفی
حبیب اله رضایی1 ، اسماء رهبر1 ، غلامعباس سبز1 ، امین بیگ زاده2
1- دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
2- دانشکده علوم پزشکی سیرجان ، beigzadeh.amin@gmail.com
چکیده:   (20 مشاهده)
زمینه و هدف: آموزش در رشته‌های علوم پزشکی ترکیبی از دانش و هنر است که نیاز به تمرین در محیط‌های شبیه به واقعیت دارد. یادگیری در محیط بالینی به عنوان یک جزء اساسی در برنامه آموزشی دانشجویان پزشکی شناخته می‌شود. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان در خصوص وضعیت راندهای بالینی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد.
روش بررسی: این مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوای قراردادی در بین دانشجویان پزشکی (9 کارورز و 7 دستیار) در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال 1402 انجام شد. مشارکت کنندگان به صورت نمونه گیری مبتنی بر هدف و بر اساس معیارهای ورود و خروج وارد مطالعه شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه های فردی نیمه ساختاریافته جمع آوری شد. داده ها بر اساس روش گرانهیم و لاندمن تحلیل شدند. دقت و صحت داده ها از طریق معیارهای گوبا و لینکولن تأمین گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار MAXQDA 10 تجزیه و تحلیل شد.  
یافته ها: دو طبقه اصلی و پنچ زیر طبقه استخراج شد. طبقه "نقاط قوت راندهای بالینی" با سه زیر طبقه فرآیندهای آموزشی اثربخش، استفاده از روش های آموزش بالینی و آموزش مهارت های اصلی، طبقه "چالش های راندهای بالینی" با دو زیرطبقه چالش های مرتبط با اساتید و دانشجویان بود.   
نتیجه گیری: نتایج به‌دست‌آمده نشان‌دهنده دو حوزه کلیدی در راندهای بالینی است. از یک سو، نقاط قوت شامل روش‌های آموزشی مؤثر و مهارت‌های اصلی است که به ارتقاء کیفیت آموزش بالینی کمک می‌کند. از سوی دیگر، چالش‌هایی وجود دارد که به مشکلاتی در ارتباط با اساتید و دانشجویان مربوط می‌شود. توجه به این ابعاد می‌تواند به بهبود تجربه آموزش بالینی و ارتقای مهارت‌های بالینی منجر شود.
 
واژه‌های کلیدی: راندهای بالینی، آموزش بالینی، دانشجویان پزشکی، پژوهش کیفی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/4/14 | پذیرش: 1404/7/8 | انتشار: 1404/7/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaei H, Rahbar A, Sabz G, Beigzadeh A. The perspective of medical students on clinical rounds: A qualitative study. armaghanj 2025; 30 (4)
URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3833-fa.html

رضایی حبیب اله، رهبر اسماء، سبز غلامعباس، بیگ زاده امین. دیدگاه دانشجویان پزشکی در خصوص راندهای بالینی: یک مطالعه کیفی. ارمغان دانش. 1404; 30 (4)

URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3833-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 30، شماره 4 - ( 6-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ارمغان دانش Armaghane Danesh
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4725