[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
بانک ها و نمایه نامه ها::
فرم پیش نیاز ارسال مقاله::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه ها
DOAJ
GOOGLE SCHOLAR
..
:: دوره 30، شماره 4 - ( 6-1404 ) ::
جلد 30 شماره 4 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل نقش استراتژی‌های هوش مصنوعی در خلق تجربه جدید مشتری: مطالعه‌ای با رویکرد نظریه داده بنیاد در صنعت سلامت و داروی ایران
نوید شفیعی1 ، ناصر سیف اللهی2 ، قاسم زارعی1 ، محمد باشکوه1
1- دانشگاه محقق اردبیلی
2- دانشگاه محقق اردبیلی ، Naser_seifollahi@yahoo.com
چکیده:   (38 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی استراتژیک جهت بهره‌برداری مؤثر از هوش مصنوعی (AI) در صنعت سلامت و دارو و به منظور خلق تجربه جدید مشتری انجام شده است. هدف اصلی شناسایی عوامل کلیدی و ارائه چارچوبی جامع برای پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز این فناوری در صنعت سلامت و دارو با هدف بهبود تجربه مشتری، ارتقای کیفیت خدمات و خلق ارزش پایدار است.
روش: پژوهش حاضر از نظر ماهیت، کیفی و از نوع نظریه داده‌بنیاد است. داده‌ها از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساختاریافته با 20 نفر از خبرگان و متخصصان در حوزه‌های هوش مصنوعی، پزشکی و مدیریت ارشد در صنعت سلامت جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA و روش کدگذاری سه مرحله‌ای (باز، محوری و انتخابی) انجام شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سلامت و دارو با فشارهای بازار، انتظارات مشتریان و محدودیت منابع مرتبط است. زیرساخت‌های اطلاعاتی و فناوری مناسب، حمایت‌های قانونی و سازمانی، مدیریت مقاومت کارکنان و کاهش سوگیری الگوریتم‌ها از جمله عوامل کلیدی در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی هستند. راهبردهایی نظیر تحلیل داده‌ها، توسعه الگوریتم‌ها و ایجاد پلتفرم‌های هوشمند می‌توانند منجر به بهبود نتایج بالینی، افزایش رضایت مشتری و توسعه و رشد اقتصادی شوند.
نتیجه‌گیری: هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای تحول صنعت سلامت و داروست، مشروط بر آنکه با یک رویکرد استراتژیک و جامع پیاده‌سازی شود و عوامل انسانی، اخلاقی و قانونی به درستی مدیریت شوند. سازمان‌ها با استفاده از این مدل می‌توانند تجربه مشتری را بهبود بخشند، نتایج بالینی را ارتقا دهند و ارزش پایدار ایجاد کنند.
 
واژه‌های کلیدی: هوش مصنوعی، تجربه مشتری، صنعت سلامت و دارو، مدل استراتژیک
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/12/15 | پذیرش: 1404/7/19 | انتشار: 1404/7/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shafiei N, seifollahi N, zarei G, bashekoh M. Examining the functionality of artificial intelligence strategies to create a new customer experience in the health and pharmaceutical industry. armaghanj 2025; 30 (4)
URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3778-fa.html

شفیعی نوید، سیف اللهی ناصر، زارعی قاسم، باشکوه محمد. طراحی مدل نقش استراتژی‌های هوش مصنوعی در خلق تجربه جدید مشتری: مطالعه‌ای با رویکرد نظریه داده بنیاد در صنعت سلامت و داروی ایران. ارمغان دانش. 1404; 30 (4)

URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3778-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 30، شماره 4 - ( 6-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ارمغان دانش Armaghane Danesh
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4725